Last read!

Ik ben (in tegenstelling tot veel mensen om mij heen) dol op lezen! Vooral in/op vakantie lees ik extra veel. Ik heb deze zomervakantie dan ook al aardig wat gelezen. Aangezien al mijn vriendinnen niet van lezen houden en ik dus niemand heb om boeken aan aan/af te raden dacht ik: onder mijn bloglezers zitten vast wel een paar boekenwormen. Ik deel met jullie de 5 boeken die ik afgelopen weken heb gelezen, waar ze over gaan en wat ik er van vond!

Fatale liefde

Fatale liefde – Carry Slee

Twee vriendinnen, twee fatale liefdes…

Liz heeft al twee jaar verkering met Djawad en wil graag met hem samenwonen. Maar wanneer ze erover begint, reageert hij afwijzend. Ze weet niet dat hij met een groot geheim rondloopt.

Amber wil na de modeacademie een hippe kledinglijn voor jongeren beginnen, samen met haar beste vriendin Liz. Hun droom wordt werkelijkheid als Amber dertigduizend euro van haar tante erft. Zonder dat ze het weet zet Amber hun droom op het spel door verliefd te worden op Leon, die zich heel anders voordoet dan hij in werkelijkheid is…

Liz en Amber raken verzeild in een web van leugens en hebben al hun vindingrijkheid en doorzettingsvermogen nodig om zich staande te houden als het leven even tegenzit. Wat begint als een onschuldig liefdesverhaal, ontwikkelt zich gaandeweg tot een superspannende thriller die je op het puntje van je stoel uitleest!

Als eerst wil ik even zeggen dat Carry Slee echt mijn lievelingsschrijfster is! Ik heb bijna al haar boeken gelezen en het is nog nooit gebeurd dat ik eentje niet leuk vond. Ook deze keer niet! Ik vond dit boek echt heel leuk en spannend, maar een echte thriller vond ik het niet. Dus mocht je thrillers normaal gesproken te eng vinden, dan zou je dit boek alsnog kunnen proberen. Waarom ik het boek toch spannend vond ondanks ik het geen thriller vind? Je leeft echt heel erg met de hoofdpersonen mee, althans ik wel. Doordat ik zo meeleefde met de hoofdpersonen hoopte ik ook voor ze dat alles goed zou komen.

Cijfer: 9

Bangkok Boy

Bangkok Boy – Carry Slee

Wat doe jij als de liefde van je leven je plotseling dumpt en vervolgens spoorloos verdwijnt?

De negentienjarige Bo begrijpt er helemaal niets van als haar vriend Joep ineens een punt achter hun relatie zet. Als haar ergste woede is gezakt, vraagt ze zich af waarom hij haar heeft gedumpt. Aangespoord door haar vriendin Anouk gaat ze hem zoeken. Tot haar verbazing blijkt hij spoorloos verdwenen.

Het enige teken van leven is een kaart uit Bangkok, die hij naar zijn adoptieouders heeft gestuurd. Vastberaden dit tot op de bodem uit te zoeken, reizen Bo en Anouk Joep achterna. Ze raken verzeild in een avontuur met verstrekkende gevolgen…

Wauw! Dit is het echt het beste, mooiste en ontroerendste boek dat ik ooit heb gelezen. Het is echt een prachtig verhaal. Ook bij dit boek heb ik zo erg met de hoofdpersonen meegeleefd! Ik kon ook bijna niet stoppen met lezen en heb hem in 2 dagen uitgelezen. Aan het einde heb ik ook wel een traantje gelaten…

Cijfer: 10

Klem

Klem – Mel Wallis de Vries

Op schoolreisje naar Vlieland! Alle ingrediënten voor een leuke trip zijn aanwezig. Maar dan gaat het vreselijk mis: een van de leerlingen wordt gewurgd in de duinen gevonden. De groep is lamgeslagen. Voor het politieonderzoek mag niemand van het eiland af; steeds meer feiten komen aan het licht. Bijna iedereen lijkt een motief te hebben. En bijna niemand lijkt de waarheid te spreken. Vriendschappen komen onder druk te staan, en langzaam verandert het verblijf in een regelrechte hel.

Mel Wallis de Vries staat natuurlijk bekend om haar super spannende jeugdthrillers. Ik ben dol op jeugdthrillers maar had nog nooit een boek van haar gelezen. Daar moest verandering in komen. Door alle positieve verhalen over haar boeken had ik hele hoge verwachtingen. Ik vond het verhaal zeker heel spannend, maar door al die verhalen toch minder spannend dan gedacht. Dat maakte het boek echter niet minder leuk. Wat ik dan ook heel leuk vond aan dit boek is dat je elke keer met een ander personage meegaat. Je leert hierdoor alle personages heel goed kennen. Ook dit boek heb ik in 2 dagen uitgelezen en ik vond het een heel onverwacht einde…

Cijfer: 8+

Je bent van mij!

Je bent van mij! – Maren Stoffels

Je weet het misschien nog niet, maar je bent van mij!

Moira heeft geen flauw idee van wie ze brieven krijgt, die eerst nog vlinderlicht en verliefd klinken, maar steeds beklemmender van toon worden. Ze hoopt dat ze van Nino komen. Maar schrijft hij zo mooi? En was hij in haar slaapkamer?
Moira heeft het gevoel dat er een web om haar heen wordt geweven. Dan komt haar nieuwe buurjongen met een onverwachte aanwijzing die haar hele leven op z’n kop zet.

Maren Stoffels vind ik ook een hele goede schrijfster! Ook dit boek vond ik heel goed. Het is een vrij dun boekje wat je snel leest. Ik vond hem zo leuk dat ik hem in 2 uur(!) heb uitgelezen. Het einde vond ik wel een beetje raar en vaag, dat was een beetje een teleurstelling helaas.

Cijfer: 7,8

Dans! Dans!

Dans! Dans! – Lydia Rood

Wie is ermee begonnen? Opeens zijn er flashmobs op pleinen: jongeren dansen een streetdance en lopen dan verder alsof er niets is gebeurd. In gymzalen worden dance battles gehouden. Steeds meer kinderen raken verslingerd aan de game en iedereen loopt in het paars. Het is een beweging!
Ruth, gek op dansen en op de Dansmeester, is een BWGR van het eerste uur. Helaas zijn Ruths ouders tegen de BWGNG. Ze verbieden haar eraan mee te doen en ze krijgt zelfs huisarrest. Maar Ruth moet en zal dansen! Daarom zoekt ze hulp bij de Dansmeester zelf.

Wat doe je als je op streetdance zit en je komt dit boek tegen? Lezen natuurlijk! Ik had superveel zin om dit boek te gaan lezen aangezien ik niet zo vaak boeken tegenkom die over dansen gaan. Dit is ook een wat dunner boek met 144 blz. Toch duurde het best wel lang voor ik het uit had gelezen. In het begin boeide me het eigenlijk niet zo veel en kwam ik er niet echt doorheen. Iets over de helft begon ik het leuker te vinden, ik ben zelfs tot half 2 ’s nachts bezig geweest om het uit te lezen, haha.

Cijfer: 7+

Nou! Dit waren alle boeken. Ik vond het zelf echt superleuk om dit artikel te maken en overal mijn mening over te geven. Hopelijk heb ik jullie een beetje nieuwsgierig gemaakt naar deze boeken. Ik ben in ieder geval zeker van plan om dit vaker te doen!

Liefs, Kylie

Dit artikel is niet gesponsord, maar alle afbeeldingen en samenvattingen zijn van www.bol.com

Geef een reactie

