Essence mosaic compact powder – 01 sunkissed beauty

IMG_20150630_102427

Tja als je poeder bijna op is, wordt het tijd om een nieuwe te kopen. Ik gebruik eigenlijk altijd budget make-up dus ik keek zoals altijd als eerst bij het Essence-schap. Daar zag ik deze mosaic compact powder. Ik vond hem er heel leuk uitzien met die verschillende vakjes en een lichte shimmer, dat laatste leek mij extra leuk voor de zomer. Ik kocht hem dus en heb hem voor jullie getest!

IMG_20150630_102059

Het was superlekker weer toen ik deze foto’s maakte, daarom heb ik ze buiten gemaakt. Ik vind ze zelf best leuk geworden, wat vinden jullie?

De verpakking is zoals we van Essence gewent zijn van doorzichtig plastic gemaakt. Het ziet er beetje goedkoop uit en is niet al te stevig. Maar goed, het gaat om de poeder zelf natuurlijk!

IMG_20150630_102335IMG_20150630_102601

Deze compact powder in mosaic vorm is er in één kleur: 01 sunkissed beauty. Essence zegt dat hij ultra zacht en fijn is voor een natuurlijke tan finish. De ingrediënten boeien mij eerlijk gezegd niet zo veel. Deze poeder bevat 10 gram. Dat is volgens mij een redelijke hoeveelheid.

IMG_20150630_102119

Kijk dan hoe leuk de poeder eruit ziet! Ik vind het heel leuk bedacht en de verschillende vakjes en kleurtjes maken het net een beetje bijzonder voor een poeder. Ook de shimmer erin vindt ik heel leuk zoals ik zei. Perfect voor in de zomer wanneer de zon lekker vaak op je bolletje schijnt :).

IMG_20150630_102808IMG_20150630_102707

De swatches zijn door de zon helaas niet helemaal goed te zien. wel zie je hierdoor de shimmer juist wat beter. De kleur is voor mij gewoon goed, al helemaal in de zomer wanneer mijn gezicht iets bruiner is.

IMG_20150630_102828

Doordat de poeder dus zo zacht en fijn is, is ie ook heel poederig waardoor ie sneller opgaat. En de vakjes vervagen ook heel erg, dit vond ik juist het leukste aan de poeder, haha.

IMG_20150630_114742

Hier heb ik de poeder op mijn gezicht. Je ziet het effect op de foto alleen niet echt. Ik heb de poeder gewoon over mijn hele gezicht over mijn foundation aangebracht. Ik vind het effect echt supermooi, dat komt vooral door die shimmer. Die is totaal niet te heftig en opvallend en dat wil je ook niet bij een gezichtspoeder, ik bedoel, wie wil er nou uitzien als een discobal? Het geeft juist een hele mooie natuurlijke glans.

IMG_20150630_102414

Conclusie:

Ja, ik ben best tevreden over deze poeder van Essence. Het is gewoon een prima gezichtspoeder, maar met de mooie shimmer heeft ie net even wat extra’s! De glans is dus zeker niet opvallend mocht je daar bang voor zijn. Ik denk dat de kleur wel bij bijna alle lichtere huidjes past. Ik kan helaas niet zo veel zeggen over hoe lang de poeder blijft zitten. Want ja, met 35 graden smelt zo’n beetje alles na 10 minuten al weer van je gezicht. Ik raad deze poeder zeker aan, alleen de mensen met vettere huidjes moeten misschien wel een beetje uitkijken met de glans.

Prijs en verkrijgbaarheid:

Deze Essence mosaic compact powder is voor €2,89 euro te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Liefs, Kylie

Geef een reactie

