Personal update: proefwerkweek!

Hey allemaal! Eventjes tijd om bij te kletsen! Vandaag wanneer jullie dit lezen begint mijn proefwerkweek (pww). Dat betekent dat ik de hele week al druk aan het leren ben geweest. Mijn pww duurt tot en met woensdag 24 juni. In totaal dus 5 schooldagen. 

Ik weet dat er heel veel mensen best gestrest kunnen worden van zo veel toetsen achter elkaar. Gelukkig heb ik daar niet zo veel last van. Het heel goed op school en het is eigenlijk wel 99,9 procent zeker dat ik over ga naar 3 gymnasium. Daar ben ik zelf heel blij mee natuurlijk!

Het is wel grappig dat ik normaal eigenlijk altijd pas een dag van te voren begin te leren, ook al heb ik die dag erna meerdere toetsen. Maar dat ik nu ik een pww heb bijna een week van te voren begin met leren, terwijl ik al het hele schooljaar wel bijna elke dag één of meerdere toetsen heb. En nu ben ik ook nog elke dag vroeg vrij omdat ik natuurlijk alleen die toetsen hoef te maken. Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ben wel benieuwd haha.

Het meeste zie ik op tegen taaldorp. Bij mij op school hebben alle tweedeklassers dat in de pww. Je moet dan in alle talen (Engels, Frans en Duits) twee gesprekken voeren met een leraar. Je kan hier dus ook niet letterlijk voor leren. De uitspraak is hierbij natuurlijk ook heel erg belangrijk en laat die van mij is nou echt belabberd zijn bij alle drie de talen haha. En die hele dag daarvoor heb geen tijd om leren, help help help!

Maar eigenlijk vind ik dat ik niet mag klagen. Vergeleken met examens stelt zo’n pww eigenlijk niet zo veel voor. Ik doe gewoon mijn best en ga de komende week lekker (kuch!) leren!

Heb/had jij ook een pww en zo ja, hoe ging die?

Liefs, Kylie

Geef een reactie

