Essence kajal pencil – 01 black

IMG_20150508_112607

Op een één of andere manier miste ik heel vaak iets bij mijn make-up. Ik wist niet zo goed wat precies, maar het voelde soms gewoon een beetje kaal ofzo. Uiteindelijk dacht ik dat het een lijntje bij mijn ogen was dat ontbrak. Ik kocht daarom het Essence kajal pencil. Is mijn make-up nu compleet? Of vind ik het toch wel goed zo, zonder oogpotlood?

IMG_20150508_112710

Het potloodje ziet er niet echt bijzonder uit. Gewoon zwart met een grijze tekst en grijs dopje. Ik vind het een beetje goedkoop ogen, maar ja, wat wil je dan ook voor 99 cent. En wie kijkt er dan ook naar hoe jouw oogpotlood eruit ziet?

IMG_20150508_112722

Op het eerste gezicht lijkt het gewoon een tekenpotlood, maar het is toch echt voor je ogen. Ik was een beetje bang dat de punt heel hard zou zijn, dat valt gelukkig mee. Een klein minpuntje is wel dat je het potloodje moet slijpen in plaats van dat je hem aan de onderkant omhoog kunt draaien.

IMG_20150508_112742

Ik heb de zwarte variant en die heet dan ook 01 black. Je hebt meerdere kleuren, maar ik weet niet precies welke. Waarschijnlijk een beetje de standaard kleuren als bruin enz.

IMG_20150508_112808

Essence zegt over het potloodje dat je hem heel precies kunt aanbrengen en dat ie lang blijft zitten. We gaan het testen!

IMG_20150508_112906 IMG_20150508_112925

De pigmentatie viel me helaas een beetje tegen. Je moet best hard drukken en er meerdere keren overheen gaan om een beetje een zwart lijntje te krijgen. Dit zorgt ervoor dat het lijntje al snel behoorlijk dik wordt. Maar een grijs lijntje wil je ook niet…

Op mijn ogen aanbrengen ging al helemaal lastig. Dit is mijn eerste oogpotloodje dus ik moet natuurlijk ook nog oefenen, maar ik heb het idee dat het ook wel aan het potloodje ligt. Zoals ik zei moet je best hard drukken om een zwart lijntje te krijgen en dat vinden je ogen niet zo leuk. Een lijntje boven mijn oog gaat helemaal niet, een lijntje onder mijn ogen lukt net. Helaas blijft dat lijntje dan ook weer niet zo goed zitten, maar dat kan ook komen omdat mijn ogen misschien wat vochtiger zijn.

IMG_20150508_112618

Zoals jullie kunnen lezen ben ik niet super enthousiast over dit oogpotloodje. Het is wel mijn eerste dus ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met andere. Misschien werkt ie voor jou wel goed, dat kun je voor 99 cent nog een keertje uitproberen. Zelf gebruik ik hem eigenlijk niet. Alleen mascara en eyeliner vind ik op dit moment wel even genoeg!

Essence kajal pencil – 01 black is voor €0,99 euro te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Liefs, Kylie

Geef een reactie

