Dansweekend!

Heey! Ik heb echt een superleuk weekend achter de rug met een streetdance optreden en wedstrijd en dat leek me wel leuk om met jullie te delen, een soort korte update met waar ik de laatste tijd druk mee ben geweest.

Vrijdag

Vrijdag moest ik natuurlijk gewoon naar school. ’s avonds had ik mijn gewone streetdance training. Ik dans in een selectie en in een normale groep. Op vrijdagavond heb ik de normale groep. Dat is van 20:00 uur tot 21:00 uur. Best laat vind ik zelf want aan het eind van de week ben ik meestal wel aardig moe haha. Maar voor dansen heb ik altijd wel energie!

Zaterdag

Zoals ik al zei had ik dit weekend dus een optreden en een wedstrijd, maar ik had nog niet de goede schoenen. De schoenen die ik had gekregen waren echt te klein dus die moest ik nog ruilen, anders kon ik er echt niet op dansen. De schoenen in het filiaal bij mij in de buurt hadden ze niet meer in de goede maat. Ik werd echt super gestresst haha, ik had die schoenen echt nodig. Gelukkig werden we heel vriendelijk geholpen en bleek dat ze  in een ander filiaal die schoenen nog wel in mijn maat hadden. Ik was heel blij en opgelucht, maar het was wel een eindje verderop dus we waren wel een tijdje onderweg.

Eenmaal weer thuis aangekomen was het al lang lunchtijd geweest. Omdat ik nog een optreden had wouden we niet te laat eten dus deden we dat ’s middags. Na het eten ging ik me omkleden en verder klaarmaken.

Om 17:00 moest ik vertrekken naar de locatie van het optreden. Gelukkig was dat niet zo ver: mijn school. Daar is een hele grote aula met een podium waar mijn dansvereniging elk jaar een groot optreden organiseert. Deze vereniging heeft bijna 20 dansgroepen die dan allemaal moeten optreden met de mix waar ze het hele jaar aan hebben gewerkt. De aula is dan helemaal omgebouwd en is dan echt bijna niet meer te herkennen. Er komen elk jaar heel veel mensen kijken en dat is natuurlijk superleuk.

Alle dansers moesten om 17:15 uur aanwezig zijn. De lokalen werden als kleedkamers gebruikt waar we al onze spullen konden laten en ons konden omkleden en klaarmaken. Om 18:00 uur begon het optreden. Ik moest twee keer optreden, extra leuk natuurlijk. Een keer met de normale groep en een keer met de selectie. Ik was hier niet zenuwachtig voor want dit had ik al vaker gedaan. Het was zoals elk jaar weer heel leuk!

Zondag

Zondag was voor mij echt een hele spannende dag! Ik deed voor het eerst mee aan een danswedstrijd. En niet zomaar een wedstrijd maar gelijk het NK streetdance. Supergaaf maar ook best eng. Ik deed hieraan mee met de selectie en voor iedereen was het de eerste keer. We wisten dus allemaal niet hoe zo’n wedstrijd gaat. Dit maakte het allemaal extra spannend. Het NK heeft twee voorrondes en een finale. Afgelopen zondag was de eerste voorronde in Winterswijk. We zijn gewoon 4e geworden! 4e van heel Nederland (in onze categorie dan)! Dat hadden we echt nooit verwacht. We hebben natuurlijk geen prijs maar voor ons is dit al heel wat. Over ongeveer een maand is de volgende voorronde in Den-Bosch, dan gaan we weer knallen!

Hopelijk vonden jullie het leuk om even zo’n korte update te zien.

Liefs, Kylie

Geef een reactie

