Essence mattifying compact powder

poeder

Deze gezichtspoeder van Essence had ik al heel lang liggen voor als mijn everyday poeder op zou zijn. Toen die eenmaal op was heb ik van deze poeder foto’s gemaakt en inmiddels gebruik ik hem al weer een paar weekjes. Vandaag laat ik weten wat ik ervan vind.

IMG_20150228_122623

Dit is dus de mattifying compact powder van Essence. Ik heb de kleur 11 pastel beige. Het is wel grappig dat kleur 10 volgens mij donkerder is. Dat leek in de winkel wel zo. Zelf heb ik hele lichte huid en deze kleur is precies goed.

Deze poeder bevat 12 gram wat volgens mij redelijk veel is.

IMG_20150228_122648

Deze poeder moet zoals de naam al zegt een matte finish hebben. Maar dit heeft over het algemeen elke gezichtspoeder. Want een poeder zorgt er dus voor dat je gezicht mat blijft en niet gaat glimmen en dat je foundation langer en mooier blijft zitten.

IMG_20150228_122656

De poeder zelf heeft een klein patroontje. Dit geeft het net wat extra’s en ik vind de poeder er zo ook best schattig uitzien.

IMG_20150228_122735

Als je goed kijkt kun je de swatch wel zien. Dat hij bijna niet opvalt vind ik niet zo erg. Het betekend dat dit voor mij precies de goede kleur is en dat hij geen cakey effect geeft.

Ik heb geen foto’s van de poeder op mijn gezicht want het effect is op foto’s echt nauwelijks te zien.

IMG_20150228_122604

Conclusie:

Deze gezichtspoeder van Essence is gewoon een prima basic poeder. Hij houd mijn gezicht de hele dag mat en zorg ervoor dat mijn foundation iets beter blijft zitten. Zoals ik al zei geeft hij geen cakey effect, wat natuurlijk heel fijn is. Ik ben tevreden en gebruik deze poeder elke dag. Als je graag een goedkope gezichtspoeder wilt gebruiken moet je deze maar een keer proberen.

Prijs en verkrijgbaarheid:

Deze Essence mattifying compact powder is voor €3,59 te koop bij Kruidvat en Trekpleister.

Wat is jouw favoriete budget gezichtspoeder?

Liefs, Kylie

Geef een reactie

